Wednesday, November 7, 2007

ေျပာခ်င္လြန္းလို႔ (၉)

ေျပာခ်င္ေသးတဲ့အေၾကာင္းေတြ လွ်ာထပ္ရွည္ပါမယ္။ ေမာ္စကိုမွာစာသင္ရတဲ့အေၾကာင္း၊ ေဟာင္းေလာင္းအိုးပင္းသေဘာေပါ့။ တစ္ ေက်ာင္းတစ္ဂါထာ၊ တစ္ရြာတစ္ပုဒ္ဆန္းဆိုသလိုေမာ္စကိုမွာလည္းပံုစံကြဲေလးေတြရွိတယ္ခင္ဗ်။ ဘယ္လိုကြဲၾကတာလဲဆိုတာ ခုခ်ိန္ကစ လို႔လက္အေညာင္းခံပါေတာ့မယ္။ သီးခံေတာ္မူၾကပါ။

ေမာ္စကိုေရာက္ ေျဗာက္ေသာက္ပညာေရးကို တေရးႏိုးလို႔ေယာင္ၿပီးထေျပာတာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ေဆြးေႏြးတာလည္းမဟုတ္ဘူး။ ယ ပက္လက္တို႔၊ စလံုးတို႔၊ စိန္႔တိုင္းတို႔ မဇၥိ်မတို႔၊ ၿပီးေတာ့အေနာက္တို႔မွာတစ္ခါမွပညာသြားသင္ဖူးတာမဟုတ္ေတာ့၊ ႏိွဳင္းျပ၊ ေထာက္ျပၿပီး ေ၀ဖန္ ေလကန္ႏိုင္တဲ့အားအင္လည္းမရွိဘူး။ ဂ်ီေတာ့နဲ႔ဖိုရမ္ေတြမွာ အပ်ဳိအသံရွာလို႔ ပါးစပ္ေဆာ့ၾကြားတဲ့၊ ေတာသားပညာသင္ရပံုေလး ေတြကို မျခြင္းမခ်န္၊ အရင္းခံေလးနဲ႔ေျပာတာပါ။

ပညာေတာ္သင္လာတဲ့ႏိုင္ငံေတာ္သားေကာင္းမ်ားရဲ႕ အတိတ္ရာဇ၀င္ေတာ္ကို လွန္ေတာ္မူလိုက္ၾကမယ္ဆိုရင္ဒီလိုရွိပါတယ္။ အစိုးရက ေတာ့တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ဳိးအတြက္ဆိုၿပီး၊ ေသြးထိုးနဘမ္အုပ္ၿပီးလႊတ္ထည့္လိုက္တာပဲ။ (ႏို႔မို႔ ေရွ႕တန္းၾကြလို႔ ျပန္လမ္းမလွျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မဲ့အ တူတူ) လာခဲ့ၾကတာေပါ့။ နဲနဲေနာေနာအုပ္စုမဟုတ္၊ ေလယာဥ္တစ္စီးစာ၊ (အဲယားပုဂံကေလယာဥ္မဟုတ္)။ ႐ုရွားသြားၾကတာေျပာတာ ေနာ္။ အဲ .. မလာခင္ေက်ာင္းသားတစ္ဦးခ်င္းက သူရခဲ့တဲ့ဘြဲ႕နဲ႔ဆိုင္မဲ့၊ ဒါမွမဟုတ္၊သူစိတ္၀င္စားတဲ့ဘာသာရပ္ကို သူကိုယ္တိုင္ေရြးခ်ယ္ ဆံုးျဖတ္ခြင့္မရွိပဲ၊ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ေရာက္ခဲ့ရတယ္ဆိုတဲ့တလြဲကိစၥနဲ႔ စရမွာပဲ။ ထံုးစံအတိုင္းအားလံုးမဟုတ္ဆိုတာကိုေတာ့ ေျပာခ်င္ ပါတယ္ခင္ဗ်။ လြဲတာကအမ်ားႀကီး၊ တည့္တာေတာ့နည္းနည္းေလးရယ္။

ဆိုလိုခ်င္တာက ေက်ာင္းသားတစ္ဦးဟာ Chemistry အထူးျပဳနဲ႔ဘြဲ႕ရခဲ့တယ္ဆိုပါေတာ့။ ျဖစ္သင့္တာေျပာရရင္ေနာက္ဆက္မဲ့ သူ႔ပညာ ေရးဟာ Chemistry နယ္ပယ္မွာပဲမဟုတ္လား။ ျခြင္းခ်က္ေတာ့အမ်ားႀကီးရွိမွာေပါ့ေလ။ ဒီေခတ္ႀကီးကလည္း Pure Chemistry , Pure Physics လို႔ေျပာရခက္တာကိုး။ ဒါေပမယ့္ Chemistry ဘြဲ႕ရတဲ့ေက်ာင္သားက Rocket Design အထူးျပဳနဲ႔ မဟာသင္တန္းဆက္တက္ ရမယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္ႏွယ့္လုပ္မတုန္း။ ည့ံတယ္ပဲေျပာေျပာ၊ ႏံုတယ္ပဲဆိုဆို၊ ၾကားရတာနဲ႔ဖ်ားခ်င္တယ္။ အဲဒီေရာ့ကက္ႀကီးအတြက္ Fuel ကိစၥဆိုရင္ဟုတ္ဦးမယ္။ Design ဆိုေတာ့၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးတအားည့ံပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ပ်င္းလဲပ်င္းေသး၊ သစ္သားနဲ႔သံေခ်ာင္း ဂေဟ ေပါင္း ဆက္ဖို႔ေတာ့ ေလာေလာဆယ္မႀကိဳးစားခ်င္ဘူး။ အခ်ိန္ကအေရးႀကီးတယ္။ တိုင္းျပည္ႀကီးက ေနာက္က်က်န္ေနခဲ့တာ၊ ေနာက္ဘုရား ပြင့္ေတာင္ ထိုင္းကိုမွီပါ့မလားမေသခ်ာလို႔ပါ၊ စက္မွဳစြမ္းအား၊ ခြေက်ာ္စားေနတာနဲ႔တင္ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ဘက္ဂီယာေတာင္ေကာင္းလြန္လြန္း ေနၿပီ။ အဲ .. လွ်ာခလုတ္တိုက္သြားလို႔ ..၊ ခုနကဟာေျပာတာပါ။ ေနာက္ထပ္လြဲတယ္လို႔ထင္တာေလးေတြပါ။ Chemistry ပဲ။ ဆက္တက္ ရမွာက Semi-Conductor Production ။ နဲနဲေတာ့ဆိုင္မွာပါ။ Law နဲ႔ MBA ဆက္မတက္ခိုင္းလို႔ေတာ္ေသးတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ၊ ခ်ီး က်ဴးရမွာ။ ဘယ္သူမွမလုပ္ႏိုင္တာကိုလုပ္ေနလို႔။ ျဖစ္သြားမွာပါ။ အနာဂတ္တစ္ဂတ္မွာေပါ့။ မျဖစ္ႏိုင္တာမရွိ၊ မျဖစ္ေသးတာပဲရွိတယ္ ဆို လို႔ေလ။

ဟုတ္ၿပီ။ ျငင္းလို႔မွမရဘဲ။ အထက္ကလာတဲ့ အမိန္႔၊ ဘုရားေတာင္အတုလို႔ ေျပာသင့္ေျပာရမွာေပါ့။ အရင္တုန္းကကိုယ့္တိုင္းျပည္မွာ အ ဆင့္ျမင့္ပညာရပ္ေတြကို ႏိုင္ငံတကာလယ္ဗယ္အတိုင္း ပယ္ပယ္နယ္နယ္သင္ခဲ့ဖူးတာပဲ။ ေၾကၿပီးသားေပါ့၊ မိုက္ခ႐ိုေကာ္ပီေတြေျပာတာ။ ဘာျဖစ္လဲ၊ ဘာမွျဖစ္ဘူး။ ဒီေရာက္ေတာ့ေအးေဆး၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ကေလးေမြး၊သူမ်ားေတာင္အလကားေပးပစ္လို႔ရေသး။ နင္လားဟဲ့႐ုစကီး၊ နင္လားဟဲ့၊ အိပ္ခ္ဇမ္။ ေအာင္တာပဲ။ ေဗာ့ဒ္ကာေတာင္ေရေရာေသာက္ရေသးတယ္။ စာေမးပြဲကေတာ့ေအာင္ၿပီးသား။ ေအာင္မွာေပါ့။ ႐ု ရွားတကၠသိုလ္ေတြက ဒို႔ေရႊေတြအတြက္ စပယ္ရွယ္သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း ျပန္ဆြဲထားတာကိုး။ မယံုမရွိနဲ႔၊ ႐ုစကီးဒ႐ု(ဂ္) ကေျပာတယ္။ မပူနဲ႔ တဲ့။ သူတို႔ကပိုသိတယ္။ ဘာလို႔လဲ၊ သူတို႔ေမးလို႔ေလ၊ သူတို႔ဆရာေတြကို သူတို႔လွ်ာရွည္ၿပီးေမးေတာ့၊ သူတို႔သိတာေပါ့။ သူနဲ႔ျမန္မာတစ္ ဦး အဆင့္တူပညာသင္တာပဲ။ ဆရာကလည္းအတန္းထဲ အတူတူသင္ေပးတာပဲ၊ စာေမးပြဲေျဖေတာ့ အမွတ္ေပးတာမတူေတာ့ဘူး။ ျမန္မာ တြကိုေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ေပါ့ေပါ့ေလးေပါ့။ ႐ုစကီးအခ်င္းခ်င္းကိုေတာ့ ဘယ္ရမလဲ။ ဘာပဲေျပာေျပာ တို႔ျမန္မာေတြမ်က္ႏွာႀကီးတယ္ေနာ့၊ တစ္ခု ုေတာ့တစ္ခုခုပဲ။

ေနာက္တစ္မ်ဳိးရွိေသးတယ္။ ထံုးတမ္းယဥ္ေက်းမွဳေတြ ပ်ံ႕ႏွ႔ံေအာင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့သေဘာပါ။ မၾကာခင္ႏွစ္ကူးေတာ့မယ္။ ႐ုစကီးေတြ က႐ိုး႐ိုးတစ္ရက္တည္းမကူးဘူး။ တစ္ပါတ္ေလာက္ကိုကူးပစ္တာ၊ ေက်ာင္းေတြပိတ္၊ ပြဲေတြလုပ္ေပ်ာ္စရာႀကီးေပါ့။ ဒါေပမယ့္အရွင္းေတာ့ လည္းမဟုတ္ျပန္။ ၿပီးရင္စာေမးပြဲေတြလာမွာကိုး။ အဲဒီေတာ့ အခ်ိန္နဲ႔အခါကိုအက်ဳိးရွိရွိ အသံုးခ်ၾကတာေပါ့။ စာက်က္တာေျပာတာပါ။ စာ လည္းက်က္တယ္။ ဆရာဆရာမေတြ၊ ေက်ာင္းအာဏာပိုင္ေတြ၊ အေဆာင္ေကာ္မတီလူႀကီးေတြ၊ ဘာေတြညာေတြကို၊ ဘာဘာညာညာ ေလးေတြလက္ေဆာင္ေပးၾကတာ။ ၀ိုင္ပုလင္းတန္၀ိုင္ပုလင္း၊ ေဗာ္(ဒ္)ကာတန္ေဗာ္(ဒ္)ကာ၊ ပန္းတန္ပန္းေပါ့။ ဟိုတုန္းကဆိုဆရာေတြ မ်က္လံုးျပဴးသတဲ့။ အဲဒီယဥ္ေက်းမွဳေျပာတာပါ။ ႐ုရွားေတြကမ႐ိုင္းတတ္ပါဘူး။ ဒါ သူတို႔မွာလည္းရွိၾကတာပဲ။ ေမတၱာနဲ႔လာတာကိုေမတၱာ နဲ႔ပဲတုန္႔ျပန္ၾကတာေပါ့။ ေကာင္းတဲ့အျပဳအမူပဲ။ အဖြဲ႕လိုက္ေပးၾကသလို၊ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးခ်င္းစီလည္း ကိုယ့္ဆိုင္ရာဆရာေတြ၊ ႀကီး ၾကပ္သူပေရာ္ဖက္ဆာေတြကိုေပးၾကတာပဲ။ တတ္ႏိုင္သေလာက္ေပါ့။ “ ေပးကမ္းျခင္းသည္ေအာင္ျမင္ရာ၏ ” ဆိုလားမသိဘူး။

အင္း..စာေမးပြဲေျဖေတာ့မဲ့အဆင့္ေရာက္သြားတယ္။ သင္တန္းေတြတက္ရတာမေျပာရေသးဘူး။ ဒါကလည္း ကြဲျပားသဗ်။ သိသေလာက္ ေပါ့။ တကၠသိုလ္ႀကီးေတြမွာ ဌာနေလးေတြအားလံုးေပါင္းစုထားၿပီး၊ အဲဒီတူရာဌာနေတြအေပၚမွာမွမဟာဌာနဆိုတာရွိတယ္မဟုတ္လား။ မဟာဌာနႀကီးေတြအားလံုးေပါင္းၿပီး တကၠသိုလ္တစ္ခုဖြဲ႕စည္ထားတယ္လို႔ေယဘုယ်ေျပာရမွာေပါ့။ ကမၻာတစ္၀ွမ္းအဲလိုပဲနဲ႔တူပါတယ္။ ျမန္မာလည္းအဲလိုပဲဗ်။ မတူတာေလးကေတာ့၊ မဟာဌာနေတြျပန္႔က်ဲေနလို႔ျဖစ္မွာပါ။ ဥပမာ၊ စီးပြားေရးမဟာဌာန(ရန္ကုန္)၊ (မႏၲေလး)၊ (မံုရြာ)၊ (ဇီးကုန္း)၊ (ပိႏၷဲကုန္း)၊ (ေရွာက္ပင္ကုန္း)၊ (ထန္းပင္ကုန္း)၊ အဲ .. အဲသလိုေပါ့ဗ်ာ။

ျပန္ဆက္မယ္။ အဲဒီေတာ့ေက်ာင္းသားတစ္ဦး၊ (ဒါမွမဟုတ္) တစ္ဦးထက္ပိုတဲ့အစုအဖြဲ႕တစ္ခုက ဌာနတစ္ခုကိုေရာက္သြားတယ္ဆိုပါ ေတာ့။ သူတို႔သင္ယူရမဲ့ဘာသာရပ္နဲ႔ဆိုင္တာေျပာတာပါ။ တကယ္လို႔ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးတည္းကဌာနတစ္ခုထဲကိုေရာက္သြားတယ္ဆို ရင္၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ Professor ကသူ႔တစ္ေယာက္တည္းကို သပ္သပ္အခ်ိန္မေပးေတာ့ဘူး။ ဆိုလိုတာအုပ္စုတူတျခားျမန္မာမဟုတ္ တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ၊အုပ္စုေတြနဲ႔ေရာထည့္ပစ္လိုက္တာ။ ႐ုရွားျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ တျခားႏိုင္ငံျခားသားေတြျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္ေပါ့။ ဒါအေစာ ပိုင္းႏွစ္ေတြမွာေျပာတာ။ သူဘြဲ႕ယူမဲ့ေခါင္းစဥ္အရ၊ သင္ရမဲ့ဘာသာရပ္မွန္သမွ်ကို၊ Class မေရြးပဲလိုက္သင္ရတာ။ သဘာ၀ေတာ့ က်ပါ တယ္။ အတန္းျမင့္လာေတာ့မွ လိုအပ္တာကို ႀကီးၾကပ္သူဆရာက အခ်ိန္ေပးေတာ့တာ။ အဲဒီမွာႀကံဳေတြ႕ရတဲ့အခက္အခဲကေတာ့ ႐ုရွား ဘာသာစကားေပါ့။ ဘယ္ပေရာ္ဖက္ဆာကမွ ျမန္မာေရာ၊ တျခားႏိုင္ငံျခားသားေတြကိုေရာ၊ သနားလို႔ဆိုၿပီး အဂၤလိပ္လိုသင္မေပးဘူး။ ဒီေနရာမွာ ထံုးစံအတိုင္းျခြင္းခ်က္ေလးေတြေတာ့ရွိတာေပါ့။ တကၠသိုလ္ခ်င္းဖလွယ္တဲ့ အစီအစဥ္အရ သုေတသနလာလုပ္တဲ့၊ ပါရဂူဘြဲ႕ ယူမဲ့ အျဖဴေကာင္တခ်ဳိ႕ကို အဂၤလိပ္လိုသင္ေပးတာေတြ၊ ေဆြးေႏြးတာေတြေတာ့ေတြ႕ဖူး၊ ၾကားဖူးတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္႐ုရွားေတြသူ႔ အမ်ဳိးသားဘာသာစကားပဲေျပာတယ္။ ပူတင္ေတာင္ ကုလမွာ႐ုစကီးလိုပဲမွဳတ္တာ။ သူမွမဟုတ္ပါဘူး။ ဆာကိုဇီတို႔လည္းဒီလိုပဲ။ ကိုယ့္ စကားပဲကိုယ္ေျပာတာပဲ။ ဗိုလ္ဥာဏ္၀င္းတို႔ခင္မ်ာသာ၊ အေနာက္ကို အလကားထိုင္ဆဲေနေပမယ့္၊ မတတ္ကတတ္ကအီးလိုမွဳတ္ေနရ တာပဲ။ ႀကီးမားလိုက္တဲ့ ဂုဏ္သိကၡာ။

လွ်ာလည္သြားျပန္ၿပီ။ ဆိုေတာ့ ..ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြဟာ ႐ုရွားဘာသာကိုအခ်ိန္လံုလံုေလာက္ေလာက္မသင္ခဲ့ရတဲ့အျပင္ ႐ုရွားလို သာအားျပဳသင္တဲ့ ပေရာဖက္ဆာေတြနဲ႔ေတြ႕တဲ့အခါလည္ကုန္ၾကတာပဲ။ အေတာ္အတန္ေကာင္းတဲ့ေက်ာင္းသားေတြရွိၾကပါတယ္။ နည္း တယ္ဗ်။ အမ်ားစုျဖစ္ေနၾကတာေျပာတာပါ။ ထားလိုက္ပါ။ ကိုယ့္မိခင္စကားမဟုတ္တာကိုး။ တကယ္လုပ္ၾကၿပီေဟ့၊ စာသင္ၾကၿပီေဟ့ ဆို ရင္ရာႏွဳန္းျပည့္နားမလည္ႏိုင္ၾကေတာ့ဘဲ ဆရာလုပ္တဲ့သူေရွ႕ကေန ဘာေျပာလို႔ေျပာမွန္းမသိၾကေတာ့ဘူး။ ဆရာ့အေနနဲ႔ကေတာ့သူ႔တ ပည့္ေတြဟာ ႐ုရွားဘာသာသင္ယူတတ္ေျမာက္ၿပီး၊ ေကာင္းေကာင္းနားလည္ၿပီးလို႔ယူဆထားတာကိုး။ ယူဆမယ္ဆိုလည္း ယူဆႏိုင္ပါ တယ္။ သူတို႔ႏိုင္ငံျခားသားေက်ာင္းသားေတြကို သင္ၾကားပို႔ခ်တဲ့အေတြ႕အႀကံဳအရ အားလံုးကလည္း အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ခဲ့ၾကတာပဲေလ။ ျမန္မာနဲ႔ေတြ႕ေတာ့မွ ပေရာ္ဖက္ဆာေတြလည္း မ်က္စိလည္ကုန္ၾကတာ။ ဒါေတာင္မွ အေျခခံသင္ခဲ့ကတည္းက မိမိေရွ႕ဆက္ရမဲ့ အထူး ျပဳဘာသာရပ္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ Term ေတြအားလံုးနီးပါးသင္ေပးလိုက္ၿပီးသား။ ဆိုခဲ့သလို၊ ကိုယ္တိုင္ႀကိဳးစားအားထုတ္မွဳအနည္းအမ်ား၊ အခ်ိန္၊ စတာေတြေၾကာင့္၊ ထင္သေလာက္မေပါက္ပါဗ်ာ။ မဟုတ္ဘူးျငင္းခ်င္လည္း (Doyouhaveanyproof.blogspot.com) ဆိုၿပီးေရးေပေတာ့။ ပရိတ္သတ္မ်ားလည္းသိၾကတာေပါ့။ ႏို႔မို႔ေလွ်ာက္ေရးေနတယ္ထင္ေနဦးမယ္။

႐ုရွားဆရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေျပာတယ္။ ျမန္မာေတြကိုသင္ရတဲ့ Planကသီးသန္႔လိုျဖစ္ေနသလိုပဲေပါ့။ သနားတယ္သူတို႔ကို။အမွန္က ျဖစ္ေနသလိုမဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္ကိုျဖစ္ေနတာ။ ႐ုစကီးေကာင္းေကာင္းတတ္ဖို႔ ပံုမွန္အေနအထားနဲ႔ အနဲဆံုး (၅) ႏွစ္ေလာက္ရင္းရတယ္။တစ္ ေန႔ဘယ္ႏွစ္နာရီသင္၊ ေက်ာင္းသားက ကိုယ္ပိုင္စာၾကည့္ခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ယူရလို႔၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုစာေမးပြဲကို၊ ဘယ္လိုသတ္ မွတ္ခ်က္စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းအတိုင္းေျဖမွ၊ အဆင့္မီေအာင္ျမင္တယ္လို႔ သုေတသနလုပ္ထားတာအမ်ားႀကီး။ တျခားႏိုင္ငံကေတာ့ မသိ ဘူး။ ျမန္မာေတြအတြက္ကေတာ့ ခုေရတြင္းတူး၊ ခုေရၾကည္ေသာက္ခ်င္သလိုျဖစ္ေနတယ္။ ကုန္ေပေရာ့ပိုက္ပိုက္ေတြ။ ရင္းသေလာက္ ေတာ့ျပန္ရမယ္မထင္ေပါင္။ အင္းေလ.. မစၥတာပူတင္ႀကီးကလည္း ျမန္မာေတြအတြက္ ဘယ္လိုေပၚလစီေတြခ်မွတ္ထားလဲမွမသိတာကိုး။
ေျပာရင္းနဲ႔႐ွဳပ္ကုန္ၿပီ။ အဲဒီေတာ့ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။ နဂိုကမွကိုယ့္ဆီက “၀လံုးတန္းပညာေရး” နဲ႔၊ တခါ..ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အင္ဂ်င္နီယာ ေတြပါလို႔ လိမ္ညာစာသင္ေနရတဲ့ ခင္မ်ာတို႔ .. ကိုယ့္ဒုကၡနဲ႔ကိုယ္ေပါ့။

တကယ္လို႔ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြဟာ အုပ္စုလိုက္ဆိုရင္ေတာ့တစ္မ်ဳိး။ မ်က္စိလည္မသြားနဲ႔ဦး။ ဌာနတစ္ခုတည္းေရာက္သြားတာကို ဆိုလိုတာ။ သံုးေလးေယာက္ပဲထားပါေတာ့။ အဲသလိုဆိုရင္ဌာနကေနၿပီးေတာ့ Group ေလးတစ္ခုဖြဲ႕။ Class တစ္ခုအေနနဲ႔သီးသီးသန္႔ သန္႔ေလးသင္ေပးႏိုင္တာေပါ့ေလ။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းအျပင္ လိုအပ္မယ္ထင္တဲ့ Subject ေလးေတြ၊ ၿပီးေတာ့ေက်ာင္း သားေတြ ေအာက္သက္မေၾကဘူးထင္ရတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြကို စီစဥ္ၿပီးသင္ေပးတယ္ခင္ဗ်။ အဲလိုမ်ဳိးက်ေတာ့ အႀကိဳက္ေပါ့ဗ်ာ။ နဲနဲတည္ ၿငိမ္တယ္ေပါ့။ တစ္ဦးမသိတာ၊ မလိုက္ႏိုင္တာကို အခ်င္းခ်င္းေဖးမလို႔ စုစုစည္းစည္းေလးနဲ႔ Professor ေတြကိုလက္တို႔ေမးလို႔အဆင္ေျပ တယ္။ မေကာင္းတာက တျခားႏိုင္ငံျခားသားေတြ၊ ႐ုရွားေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ထိေတြ႕ခြင့္မရတာပဲ။ အဲဒါကလည္း အေျခအေနအရသိပ္ ေတာ့လည္း မလိုအပ္ပါဘူး။ ႐ုရွားဘာသာစကားပိုအားနည္းတာ၊ တျခားေက်ာင္းသားေတြနဲ႔မေရာရေတာ့ အေျပာစြမ္းရည္၊ အၾကားစြမ္း ရည္အားနဲတာ၊ ဒါေတြေတာ့ႀကံဳရတာေပါ့။ ကိုယ့္အုပ္စုနဲ႔ကိုယ္က်ေတာ့ ဆရာက အဆင့္ခ်ၿပီးေတာ့ တပည့္ေတြနားလည္ေအာင္ေျပာမယ္၊ သင္မယ္၊ ဒါပါပဲ။ ကိုယ့္အရပ္နဲ႔ကိုယ့္ဇာတ္မို႔ အကယ္ဒမီခ်ိန္စရာမလိုေတာ့ဘူး။ ေမးစရာကေတာ့ တကယ့္အဆင့္မီမီတတ္သြားရဲ႕လား ဆိုတာပဲ။ တစ္ဦးခ်င္းေရာ၊ အုပ္စုလိုက္ခ်င္းေရာ၊ အားနည္းခ်က္ေတြနဲ႔မို႔လို႔ ကိုယ္တတ္မတတ္ဆိုတာ၊ ခုေနေတာ့ဟုတ္ေနတာပဲ။ တကယ္ ေမာင္းၾကၿပီေဟ့ဆိုရင္၊ ေလွ၀မ္းကြဲႀကီးဖာဖို႔ ပြဲညက္ရွာေနရတာနဲ႔တင္ ဆိပ္ကမ္းကခြာေတာ္မမူႏိုင္တဲ့ႏိုင္ငံေတာ္ပညာရွင္မ်ားဘ၀ကို နဲနဲ ေလးေတာ့ အိုးပင္းေဟာင္းေလာင္း၊ ေျပာခ်င္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ာ။ ။

(၁) ႐ုစကီး (adj) = ႐ုရွားႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ
(၂) ႐ုစကီး (Noun) = ႐ုရွားလူမ်ဳိး
(၃) ဒ႐ု(ဂ္) (Noun) = သူငယ္ခ်င္း
အထက္ပါ နံပါတ္ (၁) ႏွင့္ (၂) ႏွစ္မ်ဳိးမွာ အသံထြက္တူေသာ္လည္း ေနာက္ဆက္စာလံုး ကြဲျပားပါသည္။

2 comments:

Anonymous said...

ကိုလွ်ာရွည္ေရ ခင္ဗ်ားဆီပို႕လို႕ရမယ့္ေမးလ္ မေတြ႕လို႕ ဒီမွာပဲတင္ေပးလိုက္တယ္..
ကဗ်ားေလးတစ္ပုပုုပါပါ...ရုရွားကအေၾကာင္းေလးေပါ့....

အမိျမန္မာ၊ ဘြဲ႔ရတာ ၇၅
၁၀ ေယာက္က က်ိဳးကန္း
၅ ေယာက္က ရူးႏွမ္းႏွမ္းနဲ႔
ရဲဖမ္းတာ ၇ ေယာက္
၃ ေယာက္က လူႀကီးအမ်ိဳး
ကံဆိုးသူ အေယာက္ ၅၀ (ငါတုိ႔ေက်ာင္းမွာ လူ ၅၀ ရိွလို႔)
႐ုရွနယ္ေစလႊတ္
ႏ်ဴကလီးယားကုိ အိတ္နဲ႔သြတ္ဖုိ႔တဲ့..။

ဟုိတခါ ျပည္ျမန္မာမွာ
ေငြႏွစ္ရာ ေ၀လာေ၀း
ေဆးလိပ္တုိေလး မွ်ေသာက္
Issue နဲ႔ စားေသာက္ေနရေပမယ့္
အရွင္ေမြးေတာ့ ေန႔ခ်င္းႀကီး
ေဒၚလာ ၂၀၀ ကုိုင္ၿပီးကတည္းက
လက္ၾကားမွာ စီးကရက္
ဘီယာဆုိ ပလပ္ပလပ္နဲ႔
ေသးထြက္မတတ္ မ်ိဳဆုိ႔
ညီွစုိ႔စုိ႔ အသားထုပ္
မိႈတက္လို႔ လႊင့္ပစ္လိုက္ရေသးသတဲ့…။

လယ္သမားႀကီး အေယာက္ ေလးဆယ္
ကၽြဲႏြားႏွယ္သူတုိ႔႐ုန္း
အသင္သုံးေနတဲ့ ရာတန္ႏွစ္ရြက္
သူတုိ႔တေတြရဲ့ ေခၽြးစက္…
ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ မသိ
ရိွတာနဲ႔ ဖုန္း၀ယ္
ခါးၾကားမွာ သယ္ၿပီး
လူလယ္ေရာက္မွ ထုတ္ဆက္
အိမ္မွာေတာ့ ေယာက္မ လ်က္ေနၾကရၿပီ။

တေခ်ာက္ေခ်ာက္နဲ႔ Keyboard ႐ိုက္သံ
ႀကိဳးစားမႈေတြ မွန္ေနတယ္ မထင္နဲ႔
ရည္းစား တေယာက္ရေရး
Chatroom ေတြ လိုက္ေမးၿပီး
က်ေနာ္ကေတာ့ Master
Russia ေနတာေပါ့ႂကြား
ခပ္ထြားထြား ေလလုံးပစ္
ၾကက္ဥႏွစ္ကို ဆားနဲ႔နယ္
ထမင္းေတာင္ မတည္ႏိုင္ေတာ့ဘူး..။

အခ်ိန္တန္ေတာ့ စက္ဖြင့္
ေလ့လာျဖစ္တာ all ကား
လွတဲ့ အိုး၊ ၿဖိဳးတဲ့တင္
ျမင္သမွ် သေရက်
ဟင္း…။ ..... လိုက္ရ ဆုိတဲ့ စိတ္နဲ႔
မိုးလင္းေတာ့ ကသုတ္ကရက္
ကားဂိတ္မွာ မတ္တပ္ရပ္ၿပီး
ဖင္မွန္သမွ် လိုက္ၾကည့္
တခ်ိဳ႔ကလည္း ျမန္မာအထာသိေတာ့
အက်ၤ ီကုိဆြဲခ်၊ တင္ပါးဆို ဖုံးထားမွ ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔။

ေလ့လာတာ all ကား
ရွဳစားတာ မိန္းမဖင္
သင္ခ်င္တာ Chat အေၾကာင္း
ငမိုက္သားအေပါင္းက
လုိခ်င္ေတာ့ ၅ မွတ္
ဘာစာမွ မတတ္ေပမယ့္
ဆရာမကို ဆီးႀကိဳ၊ အထုပ္ကို ခပ္သြက္သြက္နဲ႔
ေျပးယူတတ္သူေတြေတာင္
Programmer ျဖစ္ေနၾကၿပီပဲ
ဆရာသင္တဲ့စာ၊ ဘာဆို ဘာမွမသိ
ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ၿငိမ့္ရင္း ေက်နပ္ေနၾကၿပီ။

ဒီတခါ Анюта
ခဏတာ၀င္ေငး
အသားေစ်းထိုးက်
ေရာင္းမရလို႔တဲ့
ၾကက္ဥေစ်းေခါင္ခိုက္
ကုလားပဲ လွည္းနဲ႔တိုက္ၿပီး
ပုတ္႐ိုက္ေရာင္းစား
ေၾသာ္.. ျမန္မာေတြေတာင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားလာၿပီပဲ။

၂၀၁၀ ရဲ့ တေန႔
ေအာင္ပြဲေတြ ေပြ႔ၿပီး
ႏ်ဴကလီးယား စက္႐ုံသစ္
ဖဲႀကိဳးျဖတ္ ဖြင့္ျဖစ္ရင္ေတာ့
အင္း..
ျမန္မာျပည္ေျမပုံ အသစ္ျဖစ္ၿပီ ထင္ပါရဲ့။

Anonymous said...

လာလည္ပါတယ္ခမ် ပို႔စ္ သစ္တတ္တာေတာင္မသိလိုက္ဘူး.. ဂြတ္ပ
အထက္က ဆရာအေနာနီးမတ္စ္ရဲ႔ ကဗ်ာကလဲ မွတ္သားေလာက္ပါေပ့