Friday, December 26, 2008

ျပည္သူ႕သေဘာထား



Anonymous said...
ဘာနဲ႕ သံုးထားလဲ ကို၇ွာေရွ. အရုပ္ေတြနဲ႕ ၇ည္ရြယ္ခ် က္ေကာင္း ေပမယ့္ animation အားနဲေနေသးတယ္လို႕ ေ၀ဖန္ခ်င္တယ္.။ အထူးသၿဖင့္ ၿမဴးဇစ္ စတဲ့ အခ်ိန္မွာ အရုပ္ စလွုပ္တဲ့ေန၇ာ ရႈပ္သြားတယ္ဗ်. က်န္တာေတာ့ မဆိုးဘူး ေျပာ၇မွာေပါ့.

အေပၚက “ျပည္သူ႕သေဘာထား” နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ဦးတည္းေသာ ေ၀ဖန္သူရဲ႕ မွတ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ comment မွာ ျပန္မေရးဘဲ ဒီေနရာကဘဲ ေနာက္ဆက္တြဲ ျဖည့္စြက္ၿပီး ေလးစားစြာ ျပန္လည္ေရးသားလိုက္ပါတယ္။

'ကိုအမည္မသိ' ကို ေတာ္ေတာ္ေလး ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ က်ေနာ္သံုးတာ 3ds max ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပို႔စ္အတြက္ ဒီလို ေ၀ဖန္ေထာက္ျပ သြားတာကို က်ေနာ္ ေက်နပ္မိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေ၀ဖန္တာ ေပ်ာ့ၿပီး အားနာပါးနာ ေလွ်ာ့ေပါ့ ေျပာေနသလိုဘဲ။ ပို႔(စ္)ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ အပိုင္းကိုေတာ့ က်ေနာ္ ေသခ်ာ မေျပာေတာ့ဘူးခင္ဗ်။ စာမေရးျဖစ္တဲ့ အေတာအတြင္း ကိုယ့္စိတ္ထဲ ေျပာခ်င္ေနတာကို အရသာ တစ္ခုအေနနဲ႔ တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ စကားမစပ္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ပို႔(စ္)ထဲက အျပဳအမူလိုမ်ဳိးဟာ ဗမာမ်က္စိနဲ႔ဆိုရင္ ႐ိုင္းေနပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ထဲ အမွန္ရွိတာက က်ေနာ္တတ္ႏိုင္သေလာက္ တင္ျပခဲ့တာထက္ ပိုပါတယ္။ ေျပာခ်င္လြန္းလို႔၊ ျပခ်င္လြန္းလို႔ကို ရွိတဲ့အခ်ိန္ယူၿပီး လုပ္တာပါ။ ဒါရည္ရြယ္ခ်က္အပိုင္းပါ။

animation ပိုင္း က်ေတာ့လည္း ေတာ္ေတာ့္ကို လိုေနပါေသးတယ္။ အဓိက ကိုယ္ညံ့တာအျပင္ အျခားကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ နည္းပညာ အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ဆိုပါေတာ့။ model စကတည္းက edge flow ေတြ မမွန္တာ။ rigging နည္းပညာ အားနဲတာ။ skinning ေသခ်ာ မလုပ္ခဲ့တာေတြေၾကာင့္ animation မွာ ေကာင္းေကာင္း ဒုကၡေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အခ်ိန္အားျဖင့္ တစ္မိနစ္စာသာရွိေပမယ့္၊ ဒီ animation တစ္မိနစ္စာအတြက္ အစအဆံုး တစ္လေလာက္ ၾကာခဲ့ပါတယ္။ (ဒါလည္း ကြ်န္ေတာ့္အားနဲခ်က္ပါ၊ စုစုေပါင္းအခ်ိန္ဟာ တစ္မိနစ္ခြဲခန္႔ ရွိေပမယ့္ Movie ရဲ႕အစပိုင္းနဲ႔ ေနာက္ဆံုး အပိုင္းေတြက Premiere ထဲမွာ Edit ျပန္လုပ္တာမို႔ ဒါကို ထည့္မတြက္ေတာ့ပါဘူး။) က်ေနာ္ ဒီဘေလာ့မွာ ဒါေတြကို၊ ကိုယ္ေျပာခ်င္တာေတြကို အ႐ုပ္နဲ႔ ျပ႐ံုသက္သက္ပါဘဲ။ သူနဲ႔ဆက္ႏြယ္တဲ့ ဘယ္လို ဖန္တီးတယ္ဆိုတဲ့ နည္းပညာ အေၾကာင္း ေဖၚျပဖို႔ မရည္ရြယ္ပါဘူး။ ဒီနယ္ပယ္က တကယ္ တတ္ကြ်မ္းသူ ပညာရွင္မ်ား အျမင္မွာဆိုရင္ အခု animation ဟာ ကေလး ကစားသလို ျဖစ္ေနမွာပါ။

ဒါေပမယ့္ စာေရးသားျခင္းနဲ႔ မတူတဲ့ အခက္အခဲ တခ်ဳိ႕ကို ႀကံဳႀကိဳက္တုန္း ျပန္ေျပာျပခ်င္တာ ရွိပါတယ္။ ဘေလာ့ရဲ႕ လမ္းေၾကာင္း လြဲ ကုန္မွာစိုးလို႔ နဲနဲေလးမွ တကယ့္ နဲနဲေလး၊ အာလူးဖုတ္ပါရေစ ခင္ဗ်။

rendering မွာ အ႐ုပ္ အရည္အေသြး ၾကည္ၾကည္ လင္လင္ရဖို႔၊ lighting မွာ ၾကည့္ေပ်ာ္ ႐ွဳေပ်ာ္ေလး ျဖစ္ဖို႔ mental ray renderer ကိုသံုးခဲ့ရာမွာ ထံုးစံအတိုင္း ၾကာခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ AVI တန္းထုတ္တာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ TGA Format နဲ႔ တစ္ပံုခ်င္း ထုတ္တာျဖစ္ပါတယ္။ ပံုတိုင္းကို dimension 800*600 pixel ထားၿပီး၊ FG နဲ႔ GI ကို 10 ေလာက္ပဲ ထားခဲ့တာေတာင္ တစ္ပံုအတြက္ render အခ်ိန္ 2 မိနစ္ေက်ာ္ ၾကာပါတယ္။ movie တစ္စကၠန္႔ရဖို႔ frame 30 လုပ္ရတဲ့အခါမွာ တစ္စကၠန္႔စာ လွဳပ္ရွားမွဳအတြက္ render မွာတင္ တစ္နာရီ ၾကာေၾကာင္းပါ။ ပ်က္လိုက္၊ ျပင္လိုက္နဲ႔ rendering မွာဘဲ တစ္ရက္ နာရီ (၂၀) နီးပါး၊ စုစုေပါင္းအခ်ိန္ တစ္ပတ္နီးပါး ၾကာသြားပါတယ္။ ဒါ.. ကိုယ့္စက္ အေနအထားေရာ နည္းပညာ ညံ့ဖ်င္းမွဳေရာေၾကာင့္ ဆိုပါေတာ့။ ၿပီးေတာ့ animation စတဲ့အခ်ိန္မွာ real time ကို ေသခ်ာ မျမင္ရဘူး။ ဒါဟာ Modeling ကေန Rigging အဆင့္ေတြမွာ စံမမွီလို႔လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Animation ဟာ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမွာ မပီျပင္ ေတာ့ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဒါနဲ႔ဘဲ အဓိက ျပခ်င္တဲ့ သီခ်င္း beat နဲ႔ ကိုက္ေအာင္ အ႐ုပ္ကို လွဳပ္ရာမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ဒုကၡ ေရာက္ရတယ္ ဆိုပါေတာ့။ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ (Animation Technique) အင္မတန္ ညံ့ဖ်င္းတာလည္း ပါပါတယ္။

မေျပာဘူးဆိုေပမယ့္ နဲနဲမ်ားသြားတယ္ခင္ဗ်။ ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ကိုယ္ည့ံတာေၾကာင့္ ရသေလာက္ အခ်ိန္ေလးမွာ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ျဖစ္ သြားတာ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ေနာက္မ်ားမွ ေသခ်ာ အခ်ိန္ယူေလ့လာၿပီး ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ အရသာတစ္ခုခု ေပးႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ ဦးမယ္။

တစ္ေၾကာင္းတည္း ေ၀ဖန္သြားတာ ျဖစ္ေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ အရမ္း ေက်နပ္ လက္ခံပါတယ္ခင္ဗ်။ အခ်ိန္ရရင္ ရသလို ကြ်န္ေတာ္ ဖန္တီး ၾကည့္ပါဦးမယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး ေ၀ဖန္၊ ေထာက္ျပတာေတြကိုလည္း အၿမဲ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါတယ္။ :)

2 comments:

Anonymous said...

ဘာနဲ႕ သံုးထားလဲ ကို၇ွာေရွ. အရုပ္ေတြနဲ႕ ၇ည္ရြယ္ခ် က္ေကာင္း ေပမယ့္ animation အားနဲေနေသးတယ္လို႕ ေ၀ဖန္ခ်င္တယ္.။ အထူးသၿဖင့္ ၿမဴးဇစ္ စတဲ့ အခ်ိန္မွာ အရုပ္ စလွုပ္တဲ့ေန၇ာ ရႈပ္သြားတယ္ဗ်. က်န္တာေတာ့ မဆိုးဘူး ေျပာ၇မွာေပါ့.

Anonymous said...

ကိုလွ်ာရွည္ေရ ...အစေတာ႔ ဒီလိုေပါ႔ဗ်ာ ေနာက္ေတာ႔ အဆင္ေခ်ာလာမွာေပါ႔..ဗဲရီးဂြတ္ အိုင္ဒီယာ ...ခိုက္တယ္ဗ်