Friday, November 2, 2007

ေျပာခ်င္လြန္းလို႔ (၉)

ကဲ .. ဒီတစ္ခါ ေမာ္စကိုဘက္ ခဏ အလည္သြားရေအာင္။ အလည္သြားမယ္ဆိုလို႔ အထင္ကရေနရေတြေခၚသြားမယ္မထင္ပါနဲ႔..၊ ရတာ ေလးက (၂၅၀) ဆိုေတာ့ကိုယ္ေတာင္ေလွ်ာက္မသြားရဲဘူး။ ေျပာခ်င္တာေလးေတြလွ်ာထပ္ရွည္မလို႔ပါ။ အဲဒီလွ်ာ..ရွည္လို႔တခ်ဳိ႕လည္း ေတာ္ေတာ္ေသာက္ျမင္ကပ္ေနၾကၿပီ။ ဟိန္းလားေဟာက္လား၊ ၿခိမ္းလားေျခာက္လားနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ။ အင္း.. အဲဒါကလည္းျမန္မာျပည္မွာက တည္းကပါလာတဲ့ေသာက္က်င့္ေတြပဲကိုး။ အထဲမွာတုန္းကေတာ့ ျမင္းလွည္းသမား၊ ဆိုက္ကားသမား၊ ေပါတာနဲ႔၊ ဟိုဟာမေတြကို ေဟာက္ခဲ့သမွ်၊ ေမာ္စကိုေရာက္ေတာ့ အက်င့္ကေဖ်ာက္မရ၊ ေတြ႕တဲ့႐ုရွားတိုင္းလည္း၊ အထဲမွာတုန္းကလိုသြားလူပါး ၀ လို႔မရျပန္၊အဲဒီ ေတာ့ရတဲ့ေနရကေန စြာေတာ့ျပန္တာပဲ။ ရလားလို႔ဆိုေတာ့လည္း၊ေတြ႕သမွ်အြန္လိုင္းကပုဂၢိဳလ္ေတြက၊ကိုယ့္ထက္စြာတဲ့သူခ်ည္း၊ လာမိ တာမွားတယ္လို႔ေတာင္ထင္ေနၾကၿပီတဲ့၊ တခ်ဳိ႕ေျပာတာပါ။ အရင့္အရင္ေနာင္ေတာ္ႀကီးမ်ားကေတာ့ဆိုဆံုးမၾကတာပဲ။ ဘယ္လိုေန၊ဘယ္ လိုထိုင္၊ ေနရာတိုင္းေသြးမၾကြနဲ႔ဆိုတာေလ။

သို႔ေသာ္ အရြယ္ေလးကလည္းၾကြလို႔ေကာင္း၊ အပြင့္ေလးေတြကလည္းေျပာင္ေျပာင္နဲ႔ဆိုေတာ့၊ ၾကြမယ္ဆိုလည္းၾကြခ်င္စရာေပါ့။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးအရင္တစ္ေန႔ကပဲ တိုင္းျပည္အေပၚထားတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ သေဘာထားကို ထပ္ဆင့္တင္ျပခဲ့ၿပီးၿပီ။ ေဒါက္တာႏိုး ဆိုသူကိုေတာ့ေတာ္ေတာ္ေက်းဇူးတင္ပါဘိ။ ေျပာသာေျပာရတာ ဒီသမိုင္းေၾကာင္းနဲ႔ ဒီလိုစကားမ်ဳိးေတြကို ဆိတ္ဗိုလ္ေတြမေျပာနဲ႔၊ သူတို႔ အဘေတာင္ အကုန္ေမ့ပစ္ထားၾကတာကလား။ ခက္ပါဘိေတာ့။
ထားလိုက္ပါေတာ့..။ အခုနဲနဲပါးပါးေျပာခ်င္တာေလးေတြက မည္သူ႔ကိုမွ်မရည္ရြယ္ပါ။ ေယဘုယ်၊ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားႀကံဳေတြ႕ေနရတာ ေလးေတြဆိုပါေတာ့။ မဟုတ္ပါဘူးျငင္းခ်င္လည္း ဘေလာ့တစ္ခုဖြင့္ၿပီးသာျငင္းေပေတာ့။ ဒို႔ျမန္မာေတြအားလံုးသိၾကရတာေပါ့။ ႏို႔မို႔ဆို တစ္ေယာက္တည္းေလွ်ာက္ေျပာေနသလိုျဖစ္ေနဦးမယ္။ ေမာ္စကိုမွာစာသင္ရတဲ့အခါ ဘယ္သို႔ဘယ္ပံုေလးေတြရွိတတ္ၾကတယ္ဆိုတာ ေလးေတြပါ။ ေထာင္ဂဏန္းေက်ာ္တဲ့ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြအားလံုးအတြက္၊ မတူညီကြဲျပားၾကတဲ့ သူတို႔ေတြရဲ႕ ပညာသင္ၾကားၾကရ တဲ့ပံုစံေလးေတြဆိုပါေတာ့။ ထိုင္းလို၊ စကၤာပူလို၊ ၿပီးေတာ့အေရွ႕အေနာက္ႏိုင္ငံႀကီးေတြက တကၠသိုလ္ႀကီးေတြမွာ ပညာသင္ေနတာမ ဟုတ္ေတာ့ အဲဒါေတြနဲ႔မႏွိဳင္းတတ္ေပဘူးေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီမွာေတြ႕ရ၊ႀကံဳရသိရတဲ့ Only Moscow သက္သက္ပဲ။ ေတာ္ၾကာေနစိန္႔ပီ တာစဘတ္ကဒီလိုဆိုၿပီး ကန္ျငင္းေနမွာစိုးလို႔။ တကယ္လို႔မ်ား၊ အေရွ႕အေနာက္ တကၠသိုလ္အသီးသီးမွာပညာသင္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာလူ ငယ္မ်ားဖတ္မိရင္ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ႏိွဳင္းယွဥ္စဥ္းစားၾကည့္ၾကေပါ့ဗ်ာ။ ဘယ္သူသာေစ၊ နာေစလို႔မရွိတဲ့အေၾကာင္းႀကိဳေျပာထားလိုပါ တယ္။
ပထမဆံုးပညာေတာ္သင္လာခဲ့ၾကတဲ့ ေနာက္ခံအေျခအေနကို ၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။ စစ္အစိုးရကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ ျပည္သူအတြက္ ဆိုၿပီးနာမည္လွလွေလးေပးလို႔ လႊတ္ထည့္လိုက္တာပဲ။ နဲနဲေနာေနာမဟုတ္၊ တစ္ခါသြားလူ(၃၀၀)။ တ႐ုတ္တို႔၊ အိႏိၵယတို႔ကို မဆိုလိုဘူး ေနာ္။ ႐ုရွားတစ္ခုတည္းေျပာတာ။ အဲဒီလိုမသြားခင္မွာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးခ်င္းစီဟာ ကိုယ္နဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ပညာရပ္ေခါင္းစဥ္ကို ကိုယ္ တိုင္ေရြးခ်ယ္ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္မရွိဘူးဆိုတဲ့ တလြဲကိစၥႀကီးကေနစရမွာပဲ။ ဘာလို႔အဲလိုေျပာရသလဲဆိုေတာ့..၊ ေက်ာင္သားတစ္ဦးဟာ Chemistry အထူးျပဳနဲ႔ေအာင္ျမင္ၿပီးဆံုးခဲ့တယ္ဆိုပါေတာ့။ ျဖစ္သင့္တာက သူဟာ ေနာက္ဆက္လာမဲ့သူ႔ပညာေရးအတြက္ Chemistry နယ္ပယ္မွာပဲျဖစ္သင့္တယ္မဟုတ္လား။ ျခြင္းခ်က္ေတြေတာ့ ရွိၾကမွာေပါ့ေလ။ ဒီေခတ္ႀကီးကလည္း၊ Pure Chemistry, Pure Physics ဆိုတာေျပာရခက္တာကိုး။ (၁၀) တန္းအဆင့္ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ မဟာဘြဲ႕ကိုေျပာတာ။ နားလည္သေလာက္ပါ။ နားမလည္ႏိုင္လြန္းျဖစ္ ရတာက Chemistry နဲ႔ဘြဲ႕ရတဲ့ေက်ာင္းသားက Rocket Design အထူးျပဳနဲ႔သင္တန္းတက္ရမယ္ဆိုလို႔ေျပာတာ။ အဲဒီေခါင္းစဥ္မွာ Chemistry နဲ႔ပတ္သက္တာမရွိဘူးမဟုတ္ဘူးေလ။ Fuel အပိုင္းဆိုဟုတ္တုတ္တုတ္။ အခုဟာက Mechnical နဲ႔ဆိုင္တာ၊ Physics နဲ႔ ဆိုင္တာ။ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမတုန္း။ ၾကားရတာနဲ႔ဖ်ားတယ္။ ည့ံတယ္ပဲေျပာေျပာ သံေခ်ာင္းနဲ႔ အုတ္နံရံကို ဂေဟဆက္ဖို႔ေတာ့အခ်ိန္ကုန္ခံ ႀကိဳးစားမေနခ်င္ေတာ့တာကိုေျပာတာပါ။ အခ်ိန္ကအေရးႀကီးတယ္ေလဗ်ာ။ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာေတာ့ ရွိခ်င္ရွိမွာေပါ့။ အထူးလိုအပ္ခ်က္ တို႔၊ အထူးျခြင္းခ်က္တို႔။ ရွိေသးတယ္၊ Chemistry နဲ႔ၿပီးတယ္။ ဆက္ယူရမွာက Nuclear Physics တဲ့။ Physics နဲ႔ BS.C ရခဲ့လို႔ Computer Science တို႔ Computer Technology ဆက္လုပ္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တမ်ဳိးေလ။ မွန္တာေျပာရရင္ ေခါင္းစဥ္ေတာင္ေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားနားမလည္ၾကဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေအးေဆပဲ။ ရသလိုႀကိတ္ေနရတာပဲ။ ေတာ္ေသးတယ္ Chemistry နဲ႔ၿပီးၿပီး Law ဆက္မ တက္ခိုင္းလို႔။ ျဖစ္ေနတာေျပာတာပါ။ ဘာပဲေျပာေျပာခ်ီးက်ဴးဖို႔ေတာ့ ေကာင္းပါ့ေပ့။ ဘယ္သူမွမလုပ္ႏိုင္တဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ေနၾကတာ။ ျဖစ္သြားမွာပါေလ၊ ေနာက္ အႏွစ္ (၁၀၀)။ မျဖစ္ႏိုင္တာမရွိ၊ မျဖစ္ေသးတာပဲရွိ ဆိုသလိုေပါ့။
ဟုတ္ၿပီ။ ျငင္းလို႔မွ မရတာ။ အထက္ကေပးတဲ့ အမိန္႔ေလ။ ေက်ျပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ရမွာေပါ့။ အရင္က B.Sc ေတာင္က်မ္းေၾကေအာင္ သင္ခဲ့ဖူးတာပဲ။ ဗမာျပည္မွာေျပာတာ။ အဲဒီေတာ့ဘာျဖစ္လဲ။ ဘာမွျဖစ္ဘူးး...။ စာေမးပြဲေျဖစမ္း။ ေအာင္တာပဲ။ ေအာင္မွာေပါ့။ ႐ုရွား တကၠသိုလ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြအတြက္ အထူးစပယ္ရွယ္ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းအသစ္ေတြ ျပန္ဆြဲထားတာကိုး။ ႐ုရွားေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကေျပာဖူးတယ္။ မင္းတို႔မက်ႏိုင္ဘူးတဲ့။ ဟုတ္ပ၊ က်ဘူး..။ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းတင္မဟုတ္၊ သင္နည္းစံနစ္ နဲ႔၊ အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းေတာင္ အထူးျပန္လုပ္ထားတာ။
ေနာက္တမ်ဳိးရွိေသးတယ္။ ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္။ မၾကာခင္ႏွစ္သစ္ကူးေတာ့မယ္ေလ။ ခရစ္စမတ္နဲ႔ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတြအႀကီးအက်ယ္ လုပ္၊ ေက်ာင္းေတြ တပါတ္ဆယ္ရက္ပိတ္မယ္။ အဲဒါၿပီးရင္စာေမးပြဲေတြလာမယ္။ ႏွစ္လယ္စာေမးပြဲေခၚရမွာေပါ့။ ဆိုေတာ့၊ အဲဒီႏွစ္သစ္ ကူးပြဲေတြမွာ ၀ိုင္ပုလင္း၊အရက္ပုလင္း၊ ဆရာမဆိုရင္လည္း၊ ေခ်ာ့ကလက္တို႔၊ ပန္းတို႔လက္ေဆာင္ေပးၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါဟာေကာင္း တယ္ဗ်။ ဆရာကိုဆရာမွန္းသိတာပဲမဟုတ္လား။ ခက္တာက ႐ုရွားေတြက အဲဒီယဥ္ေက်းမွဳကို ေတာ္ေတာ္စိမ္းတယ္။ ဟိုးအရင္ကဆို ႐ုရွားဆရာေတြ ဒီလိုအေပးခံရရင္ မ်က္လံုးျပဴးတယ္တဲ့။ အားလံုးေတာ့မဆိုလိုဘူးေနာ္။ ျမန္မာေတြရဲ႕ ယဥ္ေက်းမွဳ ထံုးတမ္း အစဥ္အလာ ကိုေျပာတာပါ။ သူတို႔ မွာလည္းရွိပါတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိးေတာ့မဟုတ္ဘူးေပါ့။ သာမန္ေမြးေန႔လို၊ အမ်ဳိးသမီးေန႔လို၊ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ ႏူးဖို႔ေကာင္း တဲ့ အထိမ္းအမွတ္။ ေနာက္ကြယ္လြန္သူကို ရည္စူးတဲ့ ၀မ္းနည္းျခင္းအထိမ္းအမွတ္လိုေပါ့။ ပန္းအေရအတြက္ မဂဏန္းနဲ႔၊ စံုဂဏန္းကို၊ ၀မ္းနည္း၊ ၀မ္းသာ ခြဲျခားသတ္မွတ္ေပးၾကရတာ။ “စံု” ကဘယ္ဟာ၊ “မ” ကဘယ္ဟာေတာ့ခြဲျခားမွတ္မထားမိဘူး။ အခုအေရးမႀကီးလို႔ ေနာက္မွျပန္ေမးလိုက္ဦးမယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြ ဒီလိုေပးေလ့ရွိေတာ့၊ တဦးေမတၱာ တစ္ဦးမွာေလ။ ဆရာေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ေမတၱာကို ေမတၱာနဲ႔တုံ႔ျပန္ၾကတာပါပဲ။ ဒါေကာင္းတဲ့ အျပဳအမူပဲေလ။ အဖြဲ႕လိုက္၊ ေက်ာင္းအလိုက္ေပးၾကတဲ့ အျပင္၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းလည္း ကိုယ့္ဆိုင္ရာ Professor , Dean စသျဖင့္ေပးလို႔ရေသးတယ္။ ႐ုရွားေတြမ႐ိုင္းၾကပါဘူး။ လက္ခံ ၾကတာမ်ားပါတယ္။
အင္း.. စာေမးပြဲမေျဖခင္ ႀကိဳးစားၾကတဲ့အခ်ိန္ကာလကို ႀကိဳေျပာမိသလိုျဖစ္ေနၿပီ။ စာႀကိဳးစားတာေျပာတာပါ။ သင္တန္းေတြတက္ရတာ မေျပာရေသးဘူး။ ဒါကေတာ့ တစ္ေက်ာင္းနဲ႔ တစ္ေက်ာင္း၊ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ကြဲျပားသဗ်။ တကၠသိုလ္မွာ မဟာဌာနေတြရွိၿပီးေတာ့၊ အဲဒီ မဟာဌာနေတြကို ဌာနေလးေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတာမဟုတ္လား။ အဲလိုမ်ဳိးဖြဲ႕စည္းတာ တစ္ကမၻာလံုးအတူတူျဖစ္ၾကမွာပါ။ ျမန္မာျပည္ မွာေတာ့ ပိုေကာင္းတယ္။ ဌာနတင္မဟုတ္၊ တကၠသိုလ္ေတြေတာင္ ၿမိဳ႕တိုင္းမွာဖြင့္ထားႏိုင္တာ။ အဲ..ျပန္ေျပာရဦးမယ္။ ေက်ာင္းသားတစ္ ဦး၊ ဒါမွမဟုတ္တစ္ဖြဲ႕ဟာ သူတို႔သင္ယူရမဲ့ဌာနတစ္ခုခုကိုေရာက္သြားတယ္ဆိုပါေတာ့။ တကယ္လို႔ အဲဒီဌာနမွာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး တည္းဆိုရင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ Professor ကသူတစ္ေယာက္တည္းအတြက္အခ်ိန္မေပးေတာ့ဘူး။ ဒါကေတာ့ပံုမွန္အေျခအေနပဲဆိုပါ ေတာ့။ ထံုးစံအတိုင္း၊ ႏိုင္ငံျခားသားေရာ ႐ုရွားေရာ ေရာသင္တာပဲ။ အေစာပိုင္းကာလေတြမွာေျပာတာပါ။ သူသင္ရမဲ့ ဘာသာရပ္အား လံုးကို လိုအပ္ရင္ျမန္မာအုပ္စုနဲ႔ျဖစ္ေစ၊ ႐ုရွားအတန္းေတြမွာျဖစ္ေစ၊ သင္ယူရတာကိုေျပာတာ။ အတန္းျမင့္လာတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့မွသာ Professor ကတာ၀န္ယူသင္ေပးတာေပါ့။ အုပ္စုလိုက္သင္ရတဲ့အေၾကာင္းကိုေတာ့ ေနာက္ေျပာျပပါ့မယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ႀကံဳေတြ႕ရတဲ့ အႀကီးမားဆံုးအခက္ခဲက ဘာသာစကားပဲ။ အရင္ကေအးေဆးဆိုၿပီး ဖရီး႐ိုက္လာတဲ့လူေတာင္ေနာင္တရ ၾကတာေပါ့။ ေသခ်ာလုပ္ခဲ့တဲ့လူလည္း ညည္းရတာပဲ။ ဘယ္ဆရာကမွ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြကို အဂၤလိပ္လို သင္မေပးဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ကေတာ့ PhD အတြက္လာ ျပင္သစ္ကေန ခဏလာတဲ့ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကို အဂၤလိပ္လို သင္ေန ေျပာေနတာကိုေတြ႕ဖူးပါ ေရာလား။ ဘာေၾကာင့္လဲေတာ့ မသိဘူး။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ႐ုရွားဆရာေတြ၊ ႐ုရွားပညာရွင္ေတြဟာ ကိုယ့္အမ်ဳိးသားစကားပဲေျပာၾက တာမ်ားတယ္။ ႐ုရွားဘာသာစကားကိုအခ်ိန္မလံုေလာက္ပဲ သင္ယူခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြဟာ အခ်ိန္တန္ဘယ္လိုပဲ ေအာင္ခဲ့ ေအာင္ခဲ့၊ အတန္းႀကီးလာလို႔ Professor ႀကီးေတြေရွ႕ေရာက္ရင္ ကြဲၾကတာပဲ။ ထားပါ။ ကိုယ့္ဘာသာစကားမဟုတ္လို႔ ရာႏွဳန္းျပည့္နား မလည္ေတာ့ ဆရာလုပ္တဲ့သူက ဘယ္ေလာက္ပဲသင္ေပးခ်င္ဦး၊ သူေပးတိုင္းကိုယ္မရတဲ့ ျပႆနာဟာ ျမန္မာေတြႀကံဳၾကရတာပဲ။ အဲဒါ အတြက္ ဆိတ္ဗိုလ္မ်ားကမဟုတ္ပါဘူး၊ မမွန္ပါဘူးျငင္းခ်င္ရင္လည္း ေျပာၿပီးၿပီ။ ဘေလာ့ဖြင့္ၿပီးသာျငင္းေပေတာ့။
အတန္းႀကီးလာတဲ့အခါ ဆရာအေနနဲ႔က သူ႔တပည့္ဟာ ႐ုရွားဘာသာစကားကို ေသခ်ာတတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီးၿပီလို႔ ယူဆထားတယ္။ နား လည္မေပးတဲ့ဆရာ ဆိုရင္ သူ႔အလုပ္သူလုပ္သြားတာပဲ။ ရတာမရတာ ကိုယ့္တာ၀န္၊ ကၽြန္ေတာ္ဘာျဖစ္လို႔၊ ညာျဖစ္လို႔သြားမေျပာေလ နဲ႔။ ႐ုရွားဘာသာစကားသင္တဲ့အခါမွာ ေနာက္ဆက္တြဲ မိမိသင္ယူမဲ့ဘာသာရပ္နဲ႔ ဆိုင္တဲ့ Technical Term ေတြကိုတတ္ႏိုင္သေလာက္ ႀကိဳသင္ေပးလိုက္ၿပီးသား။ အဲဒါေၾကာင့္ လည္တာ မလည္တာ Professor အလုပ္မဟုတ္။ ရေအာင္သာလိုက္ေပေတာ့။ ဟိုးအရင္အေစာ ပိုင္းကာလေတြက ဒီျပႆနာေတြကိုႀကံဳရလြန္းေတာ့ ဘယ္လိုညႇိလိုက္ၾကတယ္မသိပါဘူး။ အမ်ားစုကေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ နားလည္ေပး ၾကတယ္။ ႐ုရွားေတြက အာကာသကိုသာတက္တတ္ၾကတာ၊ နားလည္မွဳဆိုတာေတာ့ ျမန္မာေတြသင္ေပးလို႔ တတ္ၾကရတာကလား။
အမွန္တကယ္ တိတိက်က် တတ္ဖို႔အတြက္ ေနာက္တစ္ခုလိုအပ္တာက အခ်ိန္။ ႐ုရွားဆရာေတြကေျပာဖူးတယ္။ ျမန္မာေတြကိုစာသင္ ရတဲ့ Plan ဟာသီးသန္႔ျဖစ္တာကို ဆိုလိုတာ။ နည္းပညာကိုသင္ယူဖို႔ရာ၊ ဘာသာစကားကိုေကာင္းေကာင္း တတ္ဖို႔လိုတယ္။ ေတာ္႐ံုမရ ဘူး။ ႐ုရွားေလာက္နီးနီးရဖို႔ဆိုတာ ကလည္း (၅) ႏွစ္ေလာက္အခ်ိန္ေပးရမယ္။ တစ္ပတ္မွာ ဘယ္ႏွစ္နာရီ သင္လို႔၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္ လိုစာေမးပြဲစစ္ကာ၊ ဘယ္လိုတတ္ဖို႔ အတြက္ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ရွိရမယ္ဆိုတာ၊ သူတို႔မွာ Schedule ရွိၿပီးသား။ ျမန္မာေက်ာင္းသား ေတြနဲ႔ ေတြ႕ေတာ့မွ ႐ုရွားဆရာေတြလည္းပြဲပ်က္ကုန္တာ။ မတတ္ႏိုင္ဘူးေလ။ မစၥတာပူတင္ႀကီးက ျမန္မာေတြအတြက္ ဘယ္လိုမူ၀ါဒ ေတြခ်မွတ္က်င့္သံုးေနလဲမွမသိတာကိုး။ အဲဒီေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ရလဲ။ နဂိုကမွ ကိုယ့္တိုင္းျပည္မွ အာရွအဆင့္ေတာင္မမွီတဲ့ ပညာေရး နဲ႔၊ တစ္ခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႕ရေတြပါလို႔ သူမ်ားဆီမွာ လိမ္ညာပညာသင္ေနရတဲ့ ဘ၀ဆိုေတာ့၊ ကိုယ့္ဒုကၡနဲ႔ကိုယ္ပဲေပါ့။ ထပ္ေျပာမယ္။ အားလံုးမဟုတ္ဘူးဆိုတာ။ အမ်ားစုျဖစ္ေနတာေျပာျပတာ။
တကယ္လို႔ ဌာနတစ္ခုတည္းမွာ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြ အစုလိုက္ အဖြဲ႕လိုက္သင္ရတဲ့ အေနထားဆိုရင္ေတာ့ တစ္မ်ဳိးေပါ့။ အဲလိုမ်ဳိး က်ေတာ့ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာ တက္ေနတဲ့ ျမန္မာေတြသိပ္ႀကံဳရမယ္မထင္ဘူးဗ်။ (၃)ေယာက္ေလာက္ပဲဆိုပါေတာ့။ အဲလိုမ်ဳိးဆိုရင္ ေစာကတည္းက ဌာနကေနၿပီးေတာ့ Group ေလးတစ္ခုဖြဲ႕၊ Class တစ္ခုအေနနဲ႔ သီးသီးသန္႔သန္႔ သင္ေပးႏိုင္တာေပါ့ေလ။ သူတို႔သတ္ မွတ္ထားတဲ့ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းအျပင္ လိုအပ္မယ္ထင္တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ ေအာက္သက္မေၾကခဲ့တဲ့ ဘာသာရပ္ေလး ေတြကို စီစဥ္ၿပီးသင္ေပးတယ္ခင္ဗ်။ အဲလိုမ်ဳိးက်ေတာ့ နဲနဲ တည္ၿငိမ္တယ္ေျပာရမယ္။ တျခားႏိုင္ငံျခားသားမပါေတာ့ဘူး။ ကိုယ္ေတြအ ခ်င္းခ်င္း တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ေဖးေဖးမမေပါ့ေလ၊ ေမးျမန္းေဆြးေႏြးႏိုင္တာေပါ့။ စုစုစည္းစည္းနဲ႔ ကိုယ္မသိတာေလးေတြကို Professor ကို ခ်ဥ္းကပ္ေမးျမန္းႏိုင္တာေပါ့။ အဲလိုမ်ဳိးကေတာ့ ဘယ္ဆရာမဆိုေမးလို႔ရပါတယ္။ ခက္တာက ကိုယ္ကဘာေမးရမွန္းသာမသိတာ။ သင္ ခန္းစာတစ္ခုခုၿပီးရင္ ျပန္ေမးခြင့္ေဆြးေႏြးခြင့္ ေပးတာပဲ။ ငယ္ငယ္ေလးထဲက ရင္းႏွီးလာတာက သူကသင္သြား၊ ကိုယ္ကလိုက္ေရးမွတ္၊ အိမ္ေရာက္ရင္ အဲဒါရေအာင္၊ မွန္ေအာင္တြက္ခ်က္၊ အခ်ိန္တန္ ေပးထားတဲ့ စာေမးပြဲေမးခြန္းမွန္ေအာင္ေျဖ။ ဒီလိုပဲၿပီးခဲ့ေတာ့။ လြဲၿပီေပါ့ ေမာ္စကို.....။
(ဒီမွာပဲ တ၀က္တပ်က္ရပ္ထားပါရေစ။ ေနာက္တပါတ္မွာ ဆက္ေရးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ခင္ဗ်ာ)

No comments: